Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodu www.farmarsky-obchod.cz (dále jen e-shop), provozovaným společností ­­­­Farmářský obchod s.r.o.. Obchodní podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (dodavatel) a kupujícího (zákazník).

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami upravené, občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění novel.

Prodávající
Internetový obchod www.farmarsky-obchod.cz je provozován firmou 
Farmářský obchod s.r.o., 
sídlo: Lobezská 63, 326 00 Plzeň,
IČ: 29111013,
DIČ:CZ29111013,
zapsán v obchodním rejstříku: C 25504 vedená u Krajského soudu v Plzni.
Číslo účtu: 244203226/0300

Kontakty:
email: lenka.havrankova@farmarsky-obchod.cz (na dotazy odpovídáme do dvou pracovních dnů)
tel.: 602 421 868 (Ing. Lenka Havránková)

Objednání zboží
Internetové stránky obchodu obsahují seznam zboží, které je nabízeno prodávajícím k prodeji včetně cen za jednotlivé zboží. Pro objednání je nutno zboží vložit do elektronického košíku, přejít k pokladně internetového obchodu, vyplnit objednávkový formulář a objednávku odeslat (závazně potvrdit). Objednávkový formulář shrnuje informace o objednávaném zboží, způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu a termínu doručení objednávaného zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží.

 Odeslaná objednávka je návrhem na uzavření kupní smlouvy a slouží zároveň k rezervaci zboží. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

Prodávající nemůže zaručit okamžitou dostupnost objednaného zboží, jeho dostupnost je vždy uvedena při objednání a potvrzena po odeslání objednávky. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Objednávky provedené v tomto e-shopu jsou pro provozovatele závazné až po jejich potvrzení elektronickou poštou nebo telefonicky. Informační e-mail rekapitulující objednávku není potvrzením o závazném přijetí objednávky.

Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s kupujícími, kteří v minulosti podstatným způsobem nedodržely své povinnosti vůči prodávajícímu.

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí kupující sám.

Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy, je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.

Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu www.farmarsky-obchod.cz/eshop/, a kupujícím je k nim umožněn opakovaný přístup.

Stornování objednávky
Objednávku může kupující do 24 hod od odeslání objednávky stornovat e-mailem (info@farmarsky-obchod.cz), po této době pouze telefonicky (na tel. čísle 602 421 868). Pokud bylo již zboží zabaleno a předáno dopravci, má prodávající nárok na náhradu prokazatelných nákladů spojených s expedicí zboží. 

Storno objednávky ze strany prodávajícího:
V případě nedostupnosti některých objednaných položek, kontaktuje prodávající kupujícího s nabídkou zboží podobných vlastností, které je v danou chvíli skladem. Pokud nedojde k odsouhlasení změny objednávky ze strany kupujícího, může být dohodnuta změny termínu dodání (na termín, kdy bude požadované zboží dostupné) nebo dojde ke stornu objednávky. Pokud již kupující cenu zboží ve stornované objednávce uhradil, bude mu příslušná částka neprodleně zaslána zpět.

Cena zboží 
Jako cena při uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím platí cena uvedená v okamžiku odeslání objednávky kupujícím. Tato cena je uvedena v závazné objednávce, na internetových stránkách u jednotlvého zboží nebo sdělena kupujícímu telefonicky při telefonickém jednání. Cena je vždy konečná, včetně příslušné sazby DPH. Prodávající si vyhrazuje právo změny ceny zboží při výrazné změně cen ze strany jeho dodavatelů (stává se velice zřídka). O změně ceny prodávající kupujícího neprodleně informuje.

Způsoby dodání zboží
Způsob dodání zboží volí kupující při vyplňování objednávkového formuláře. Prodávájící má právo dohodnout s kupujícím změnu způsobu doručení objednaného zboží, především je-li to v zájmu kupujícího nebo vyžaduje-li to povaha objednaného zboží (zboží, které rychle podléhá zkáze je určeno pouze pro osobní odběr nebo rozvoz po Plzni a okolí).

Kupující má při volbě způsobu dodání zboží tyto možnosti:
Osobní odběr - Zákazník má možnost odebrat objednané zboží osobně v kamenných obchodech v Plzni. Zboží je připraveno do dvou pracovních dnů od obdržení objednávky:

Farmářský obchod Slovany, Lobezská 63, Plzeň, tel.: 734 738 524, otevírací doba: po - pá 8:00 - 17:30

Farmářský obchod Centrum, Šafaříkovy sady 3, Plzeň, tel.:734 104 236, otevírací doba: po - pá 9:00 - 18:00, so: 8:00 - 12:00

Rozvoz po Plzni a okolí (do 10 km od Plzně) - Zákazník má možnost k objednanému zboží objednat i rozvoz po Plzni a okolí, jenž je zpoplatněn dle hodnoty objednaného zboží. Objednané zboží dovezeno kupujícímu na jím vybranou adresu po telefonické domluvě do dvou pracovních dnů od obdržení objednávky.

Rozvoz po ČR - Zákazník má možnost k objednanému zboží objednat i rozvoz po ČR, jenž je zpoplatněn dle ceny uvedené v košíku. Objednané zboží bude dovezeno kupujícímu na jím vybranou adresu po telefonické domluvě.

Zaslání prostřednictvím zásilkové služby DPD private - Objednané zboží je odesláno do dvou pracovních dnů od obdržení objednávky. DPD private doručuje většinou zásilku do jednoho až dvou dnů od odeslání.

Dopravné a balné
Osobní odběr v kamenných obchodech v Plzni - zdarma

Rozvoz po Plzni a okolí (do 10 km od Plzně) - Cena rozvozu se řídí hodnotou objednaného zboží:
- při hodnotě objednaného zboží do Kč 1.000,- je rozvoz zpoplatněn částkou Kč 100,-,
- pokud hodnota objednaného zboží převýší Kč 1.000,- , je rozvoz poskytován zdarma.

Rozvoz po ČR - Cena i termíny doručování jsou dány náročností na přepravu potravin v chladících boxech. Cena dopravy je vždy uvedena v košíku a termín dodání se domlouvá individuálně.

Zásilková služba DPD private - k ceně zboží je účtován poplatek Kč 115,-.

Platební podmínky 
Způsoby platby se liší dle vybraného způsobu dodání.

Při osobním odběru objednaného zboží v kamenných prodejnách prodávajícího v Plzni je možno platit v hotovosti nebo platební kartou na místě či bankovním převodem předem (jako variabilní symbol platby je nutno uvést číslo objednávky).

Při rozvozu objednaného zboží po Plzni a okolí umožňuje prodávající platby v hotovosti při převzetí zboží nebo bankovním převodem předem (jako variabilní symbol platby je nutno uvést číslo objednávky). 

Při zasílání objednaného zboží prostřednictvím zásilkové služby je možno platit dobírkou při převzetí zboží od dopravce nebo bankovním převodem předem (jako variabilní symbol platby je nutno uvést číslo objednávky).

V případě platby bankovním převodem je zboží odesláno až po připsání částky na účet prodávajícího nebo po přijetí elektronického potvrzení o provedení transakce. E-mail nebo pdf soubor potvrzující provedení transakce od Vaší banky přeposílejte na info@farmarsky-obchod.cz a do předmětu e-mailu uvádějte číslo své objednávky. Číslo bankovního účtu pro platby převodem je 244203226/0300.

Elektronická evidence tržeb
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Vzhledem k technickým možnostem prodávajícího, není možné propojit skladový systém, systém pokladen a e-shopu v reálném čase, proto kupující obdrží po zaevidování své objednávky pouze potvrzení jejího přijetí bez elektronické účtenky. Poté, co prodávající připraví a zabalí objednané zboží, vydá k němu účtenku z pokladny a elektronickou účtenku se všemi náležitostmi (identifikace obchodníka, evidence tržby i kódy FIK a BKP).

Odstoupení od smlouvy
Zákazník je oprávněn do 14 dnů ode dne převzetí zboží od kupní smlouvy odstoupit, a to bez udání důvodů. Odstoupení je možné i pro dílčí položky nákupu. Nelze odstoupit od smlouvy na zboží, které podléhá rychlé zkáze. 

Zákazník může od smlouvy odstoupit tím, že vyplní a zašle (poštou na adresu sídla Farmářského obchodu) připravený formulář pro odstoupení od smlouvy (formulář naleznete jako přílohu na konci tohoto článku).

Odstoupí-li zákazník od smlouvy, na své náklady zašle do sídla prodávajícího nebo osobně předá v kterémkoli obchodě společnosti Farmářský obchod s.r.o. , zboží, které od prodávajícího převzal a to nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Zboží vrací zákazník nepoškozené, zabalené v originálním obalu. 

 Odstoupí-li zákazník od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu (nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijalal. V případě, že zákazník vrací zboží v prodejně, může mu být na jeho žádost  vyplacena hotovost za vracené zboží, pokud se nedohodne na odběru jiného zboží náhradou za zboží vracené.

Reklamace a záruční podmínky
Na objednaný výrobek poskytuje prodávající záruku jaká je uvedená na výrobku od konkrétního výrobce. V případě, že objednané zboží bude po záruční lhůtě (po době upotřebitelnosti - nelze uplatnit v případě, že je poskytnuta sleva na zboží po skončené době minimální trvanlivosti, kupující je s touto skutečností seznámen a dal souhlas k odběru takového zboží), nebo jinak poškozený, kontaktujte nás prosím osobně, písemně, nebo telefonicky. Váš nárok individuálně posoudíme a vyřešíme.

Kontakt pro uplatňování reklamací: lenka.havrankova@farmarsky-obchod,cz, tel.: 602 421 868 (Lenka Havránková).

Pro osobní projednání reklamace: 
Farmářský obchod Slovany, Lobezská 63, Plzeň, tel.: 734 738 524, otevírací doba: po - pá 8:00 - 17:30
Farmářský obchod Centrum, Šafaříkovy sady 3, Plzeň, tel.:734 104 236, otevírací doba: po - pá 9:00 - 18:00

O reklamaci rozhodneme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má kupující také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení. Náklady spojené s přepravou zboží ke kupujícímu po vyřízení reklamace jsou hrazeny prodávajícím. 

Ochrana osobních údajů
Veškeré osobní údaje a záznamy našich zákazníků a kupujících jsou chráněny v souladu s platnými zákony České republiky o ochraně osobních dat, zejména podle zákona č.101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů. Osobní údaje nejsou prodávány, předávány, ani nijak jinak zpracovávány pro potřeby třetích stran, či následný prodej.

V případě, že je kupujícím fyzická osoba, zadává při objednávce tyto údaje: Jméno a příjmení, Úplná poštovní adresa, Adresa elektronické pošty, Telefonní číslo. Tyto informace jsou nezbytné pro identifikaci kupujícího a případnou komunikaci.

Je-li kupující právnická osoba, zadává při registraci navíc následující údaje: Jméno firmy, IČO, DIČ. Pokud je kupujícím fyzická osoba - podnikatel, uvede navíc údaj o místu podnikání, IČO a DIČ. Tyto údaje umožňují provést nezbytné účetní operace, vyhotovit daňový doklad obvykle vyžadovaný oběma stranami, popřípadě identifikovat platbu kupujícího učiněnou bankovním převodem.

Prodávající chrání soukromá data kupujícího před zneužitím. Tyto informace shromažďuje, aby zkvalitnil svoje služby a neposkytuje je třetím stranám bez souhlasu kupujícího.

Používáním internetového obchodu souhlasí kupující se shromažďováním a použitím informací o sobě i svých nákupech podle výše uvedených pravidel.

Odeslat článek známému   Vytisknout